Tuntien sisältö

Booty
Lihaskuntopainotteinen tunti, jolla nimensä mukaisesti keskitytään vahvistamaan ja muokkaamaan täsmätreeninä pakaraa. Tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille.

Core & kehonhuolto

Tunti koostuu kahdesta osasta. Alussa tehdään omankehonpainolla ja pienvälineitä käyttäen monipuolinen "täsmäosuus" keskivartalon lihaksille (vatsalihakset, selkä, rinta ja pakara), noin 30 min alkulämmittelyineen. Tämä core-osuus parantaa ryhtiä, kehittää lantion hallintaa ja vahvistaa syvää tukilihaksistoa. Tunnin toiseen osaan, kehonhuoltoon, siirrytään sujuvasti keskivartalon hallintaharjoituksien kautta. Varsinaisessa kehonhuolto-osuudessa painotetaan dynaamista likkuvuusharjoittelua lihastoimintaketjuille, mutta tunnilla tehdään myös yksittäisiä staattisia venytyksiä ns. "täsmävenytyksiä".

Cross Training-kuntopiiri

Lihaskestävyyttä parantava ja kuntoa kohottava kuntosalilaitteilla ja pienvälineillä tehtävä treeni, jossa käydään läpi monipuolisesti päälihasryhmät. Lisäksi otetaan vaihdellen mukaan spesifejä lihaskuntoliikkeitä. Lihaskunto-osuuden alussa on lämmittelyosuus ja lopussa lyhyt palauttava osuus.
Tunti sopii erinomaisesti painonpudotukseen ja kiinteytyjille. Turvallinen tunti myös kuntosaliharjoittelun aloittajille.

GROOVE™
Uutuustunti Suomessa! Jos luulimme, että Zumba on helpointa, olimme väärässä! Tässä on tanssitunti josta ei tehoja puutu, vaikka ohjaaja antaa vain muutaman helpon rytmin/askeleen - itse veivaat kuviot kuten haluat! Hikitakuu, yhdessä mutta yksilöinä, kaikki sun muuvssit on sallittu! Arvostettu amerikkalainen SHAPE-Magazine listaa tämän uusien trendien top15 listalla sijalle 5.

Hit & Tone
Tunti sisältää aerobisia osuuksia sekä lihaskunto-osuuksia. Aerobiset osuudet koostuvat lähinnä erilaisista nyrkkeilysarjoista, jotka sisältävät myös hyppyjä. Lihaskuntoliikkeet ovat helppoja/helpohkoja mutta tehokkaita koko kehoa muokkaavia.

Kahvakuula
Kahvakuulatunnilla lisätään kestävyyttä, voimaa, voimakestävyyttä, tasapainoa ja liikkuvuutta. Tunnilla harjoitellaan monipuolisesti myös ilman kuulaa.
Oma 6 - 12 kg:n kahvakuula mukaan.

Kehonhuolto
Tunnin alussa tehdään helppo, kehoa herättelevä lämmittely. Lämmittelyn jälkeen huolletaan ja hoidetaan kehoa sekä seisten että lattialla tehtävillä venytyksillä ja liikkuvuusharjoitteilla. Tarkoituksena on parantaa liikkuvuutta ja poistaa kireyksiä. Tunti sopii palauttavaksi harjoitukseksi miehille että naisille.

Kiinteytys
Alkulämmittelyn jälkeen keskitytään treenaamaan päälihasryhmät voimatankoja, käsipainoja ja oman vartalon painoa hyödyntäen. Lopuksi venyttelyt.

LatinoMix
LatinoMix on rentoa ja hauskaa veivaamista helppojen lattariaskelikkojen mukana. Tunnilla tulevat tutuksi mm. salsa, samba, cha cha, reggaeton ja jive. Et tarvitse aiempaa tanssitaustaa, vaan riittää että heittäydyt lattarimusiikin vietäväksi.

Pumppi
Tehokas ja helppo lihaskuntotunti, jolla ei tehdä vaikeita askelsarjoja eikä hyppyjä. Tunnilla käytetään voimatankoa ja käsipainoja, joiden painon voi itse valita.

Salsation®
Salsation® on tanssillinen tunti, jossa keskitytään vahvasti musiikilliseen ilmaisuun. Liikkeissä yhdistetään toiminnallisen harjoittelun periaatteita tanssiin, mikä tekee tunnista paitsi hauskan, myös tehokkaan. Hyppyjä tai muita niveliä rasittavia liikkeitä on hyvin vähän, ja tunti sopiikin kaiken ikäisille, kokemustasoon katsomatta.
Salsation® nimessä yhdistyvät sanat salsa (tulinen maustekastike) ja sensation (tunne, tuntemus). Nimi ei siis viittaa salsa-rytmiin, vaan sekoitukseen eri rytmejä, kulttuureja, tansseja ja tunnetta.

STRONG by Zumba®
Intervallitunti, joka yhdistää kehonpainoharjoittelua, muokkausta, syketreeniä ja hyppyjä tehokkaaksi, musiikkiin synkronoiduksi koko kehon harjoitukseksi. HUOM! Tunti ei ole tanssitunti.

Superbody
Koko kehon lihaskuntotunti ilman vaikeita askelluskuvioita. Käytetään kehonpainon lisäksi eri välineitä (käsipainoja, voimatankoja ja steppilautoja). Tunti sisältää hyppyjä / juoksua mutta näille tarjotaan aina kevennetty vaihtoehto. Tarkoituksena on läpikäydä kehon suurimpia lihasryhmiä sykkeen nostatusta unohtamatta!

TehoTeemat
Tunti koostuu kolmesta erilaisesta, vuoroviikottain vaihtuvasta intervalliharjoituksesta. Teemoilla; HIIT (20-30 s työjaksot), Hyrrä-harjoitus (45 s työjaksot) & Supersarjat (1 min työjaksot) saadaan eripituisilla intervalleilla lisätehoa tekemiseen ja näin myös tuloksiin. Tunti sopii kaikille, sillä liikkeille annetaan sekä hypyttömät low- ja vaativammat high-versiot. Nopeus, voima, ketteryys ja kestävyys koetukselle ja kunto kasvamaan!

Tehotreeni
Lihaskestävyyttä ja aerobista kuntoa parantava tunti, jossa tehdään vaihdellen lihaskuntoliikkeitä ja sykkeennostoliikkeitä.  Tunti on tehokas koko kropan treeni, jossa lihakset saavat monipuolista liikettä ja varmaa poltetta. Tunnilla käytetään vaihdellen pienvälineitä ja omankehonpainoa.

VPR (vatsa-peppu-reisi)
Tunnilla keskitytään helpohkon lämmittelyn jälkeen muokkaamaan ja kiinteyttämään erityisesti keskivartaloa, pakaroita ja reisiä. Pitkät loppuvenyttelyt. Sopii hyvin myös aloitteleville liikkujille.

Yoga Flow
Asanat eli joogan erílaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikejatkumoiksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla. Yoga Flow - nimi tulee tavasta suorittaa liikkeet sujuvasti peräkkäin. Liikkeet virtaavat alkuasennosta toiseen. Tunti sopii aloitteleville ja joogaa harrastaneille kuntoilijoille.

Zumba®
Zumba® ei liiemmin esittelyjä kaipaa! Maailman suosituin tanssiliikuntamuoto saa joka viikko miljoonat ja taas miljoonat harrastajat tanssilattioille. Tunneilla tanssitaan mm. salsaa, sambaa, reggaetonia ja cumbiaa, kuumimpia latinopop-hittejä unohtamatta. Tunnille ovat tervetulleita aivan kaikki ikään, kokoon, kuntoon tai osaamistasoon riippumatta. Helppoa, hauskaa ja HIKITAKUU!!!

Zumba Sentao™
Zumba®n harvinainen alalaji, joka haastaa todella koko kropan ja erityisesti keskivartalon töihin - tekee paluun! Haastaa isot lihakset mukaan omalla kehonpainollasi, tuoli antaa vastusta haluamallasi tasolla, silti tanssibileitä unohtamatta. Tuolisi on tanssipartnerisi, joten varaudu kovaankin menoon! Sykehuippu taattu, mutta voit tehdä rauhallisemman treenin halutessasi. Tilaa rajoitetusti, joten paikat jaetaan saapumisjärjestyksessä.

Zumba® Toning 
Erityisesti käsivarsiin ja rangan liikkuvuuteen keskittyvä hauska tanssi- ja kiinteytystunti. Tunnilla käytetään apuvälineenä 0,5 kg:n painoisia marakassipainoja, jotka rytmittävät äänellään kivasti liikettä. Voit myös osallistua tunnille ilman painoja. Zumba® Toning-tunti on erilainen, haastava, mielenkiintoinen, tehokas ja turvallinen tapa treenata monipuolisesti koko vartaloa ja samalla pitää hauskaa! 

Jumpat sisältävät aina alkulämmittelyn ja loppuvenyttelyn.

JumppaOululla on kaikki tunneilla tarvittavat välineet.