Tuntien sisältö

Dance! & Baila!
Tanssituntikokonaisuus, joka koostuu viikoittain vaihtuvista teematunneista musagenren mukaan: LatinoBic, Ysäribic, HeviBic, WesternBic, KasariBic jne. Tunnilla bailataan ja hikoillaan, eikä sinun tarvitse osata mitään.

GROOVE™
Uutuustunti Suomessa! Jos luulimme, että Zumba on helpointa, olimme väärässä! Tässä on tanssitunti josta ei tehoja puutu, vaikka ohjaaja antaa vain muutaman helpon rytmin/askeleen - itse veivaat kuviot kuten haluat! Hikitakuu, yhdessä mutta yksilöinä, kaikki sun muuvssit on sallittu! Arvostettu amerikkalainen SHAPE-Magazine listaa tämän uusien trendien top15 listalla sijalle 5.

Kahvakuula
Kahvakuulatunnilla lisätään kestävyyttä, voimaa, voimakestävyyttä, tasapainoa ja liikkuvuutta. Tunnilla harjoitellaan monipuolisesti myös ilman kuulaa.
Oma 6 - 12 kg:n kahvakuula mukaan.

Kehonhuolto
Tunnin alussa tehdään helppo, kehoa herättelevä lämmittely. Lämmittelyn jälkeen huolletaan ja hoidetaan kehoa sekä seisten että lattialla tehtävillä venytyksillä ja liikkuvuusharjoitteilla. Tarkoituksena on parantaa liikkuvuutta ja poistaa kireyksiä. Tunti sopii palauttavaksi harjoitukseksi miehille, että naisille.

Kiinteytys
Alkulämmittelyn jälkeen keskitytään treenaamaan päälihasryhmät voimatankoja, käsipainoja ja oman vartalon painoa hyödyntäen. Liikkeet voi tehdä ilman välineitä, joten tunti sopii kaikille. Lopuksi venyttelyt.

Kuntopiiri
Lihaskestävyyttä parantava ja kuntoa kohottava kuntosalilaitteilla ja pienvälineillä tehtävä treeni, jossa käydään läpi monipuolisesti päälihasryhmät. Lisäksi otetaan vaihdellen mukaan spesifejä lihaskuntoliikkeitä. Lihaskunto-osuuden alussa on lämmittelyosuus ja lopussa lyhyt palauttava osuus.
Tunti sopii erinomaisesti painonpudotukseen ja kiinteytyjille. Turvallinen tunti myös kuntosaliharjoittelun aloittajille.

Pumppi
Tehokas ja helppo lihaskuntotunti, jolla ei tehdä vaikeita askelsarjoja eikä hyppyjä. Tunnilla käytetään voimatankoa ja käsipainoja, joiden painon voi itse valita.

RPV (reisi-peppu-vatsa)
Tunnilla keskitytään helpohkon lämmittelyn jälkeen muokkaamaan ja kiinteyttämään erityisesti keskivartaloa, pakaroita ja reisiä. Pitkät loppuvenyttelyt. Sopii hyvin myös aloitteleville liikkujille.

Salsation®
Salsation® on tanssillinen tunti, jossa keskitytään vahvasti musiikilliseen ilmaisuun. Liikkeissä yhdistetään toiminnallisen harjoittelun periaatteita tanssiin, mikä tekee tunnista paitsi hauskan, myös tehokkaan. Hyppyjä tai muita niveliä rasittavia liikkeitä on hyvin vähän, ja tunti sopiikin kaiken ikäisille, kokemustasoon katsomatta.
Salsation® nimessä yhdistyvät sanat salsa (tulinen maustekastike) ja sensation (tunne, tuntemus). Nimi ei siis viittaa salsa-rytmiin, vaan sekoitukseen eri rytmejä, kulttuureja, tansseja ja tunnetta.

Step & Tone                                                                                                                          Lihaspainotteinen tunti, jossa sykkeen nostatus step-laudalle askeltaen ja lihaskuntoliikkeet vuorottelevat. Yksinkertainen ja tehokas, ei sisällä koreografiaa ja jokainen voi itse vaikuttaa treenin tehoon. 

Superbody
Koko kehon lihaskuntotunti ilman vaikeita askelluskuvioita. Käytetään kehonpainon lisäksi eri välineitä (käsipainoja, voimatankoja ja steppilautoja). Tunti sisältää hyppyjä / juoksua mutta näille tarjotaan aina kevennetty vaihtoehto. Tarkoituksena on läpikäydä kehon suurimpia lihasryhmiä sykkeen nostatusta unohtamatta!

Tehotreeni
Lihaskestävyyttä ja aerobista kuntoa parantava tunti, jossa tehdään vaihdellen lihaskuntoliikkeitä ja sykkeennostoliikkeitä.  Tunti on tehokas koko kropan treeni, jossa lihakset saavat monipuolista liikettä ja varmaa poltetta. Tunnilla käytetään vaihdellen pienvälineitä ja omankehonpainoa.

Zumba®
Zumba® ei liiemmin esittelyjä kaipaa! Maailman suosituin tanssiliikuntamuoto saa joka viikko miljoonat ja taas miljoonat harrastajat tanssilattioille. Tunneilla tanssitaan mm. salsaa, sambaa, reggaetonia ja cumbiaa, kuumimpia latinopop-hittejä unohtamatta. Tunnille ovat tervetulleita aivan kaikki ikään, kokoon, kuntoon tai osaamistasoon riippumatta. Helppoa, hauskaa ja HIKITAKUU!!!

Zumba® Toning 
Erityisesti käsivarsiin ja rangan liikkuvuuteen keskittyvä hauska tanssi- ja kiinteytystunti. Tunnilla käytetään apuvälineenä 0,5 kg:n painoisia marakassipainoja, jotka rytmittävät äänellään kivasti liikettä. Voit myös osallistua tunnille ilman painoja. Zumba® Toning-tunti on erilainen, haastava, mielenkiintoinen, tehokas ja turvallinen tapa treenata monipuolisesti koko vartaloa ja samalla pitää hauskaa! 

Jumpat sisältävät aina alkulämmittelyn ja loppuvenyttelyn.

JumppaOululla on kaikki tunneilla tarvittavat välineet.